دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1400 - 00:54

انتخابی جام جهانی| اولین سکانس تقابل یوزهای ایرانی با عقاب‌های قاسیون

شاگردان دراگان اسکوچیچ در نخستین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به مصاف سوریه می‌روند.
کد خبر : 604753
وحید امیری تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ساعت ۲۰ امشب در ورزشگاه آزادی میزبان سوریه خواهد بود. دیداری که احتمال دارد در غیاب دراگان اسکوچیچ سرمربی و وحید هاشمیان و ملادن زگانیر مربیان تیم ایران برگزار شود و تنها در صورتی که تست کرونای آنها منفی شود در این مسابقه حاضر خواهند شد.


چگونگی صعود دو تیم به مرحله نهایی


تیم ملی ایران در گروه C با تیم‌های عراق، بحرین،‌ هنگ‌کنگ و کامبوج قرار داشت و توانست با کسب ۱۸ امتیاز در قامت تیم نخست به مرحله نهایی صعود کند. پس از کشورمان عراق نیز مجوز صعود را به دست آورد. تیم ملی سوریه با تیم‌های چین، فیلیپین، مالدیو و گوام در گروه A قرار گرفته بود و با کسب ۲۱ امتیاز به‌عنوان صدرنشین به مرحله پایانی انتخابی راه یافت. چین نیز از این گروه به مرحله بعدی رسید.


با توجه به اینکه شاگردان دراگان اسکوچیچ از گروه دشوارتری جواز صعود را به دست آوردند، شرایط مسابقه به سود کشورمان است ولی نباید حریف را دست‌کم گرفت. سوریه در بازی‌های رسمی حریف آماده‌ای بوده و در دور قبلی جام جهانی نیز در دو بازی رفت و برگشت مغلوب تیم آماده ایران نشد. این تیم در مجموع ۲۸ بازی با ما بازی کرده و تنها یک بار برنده شده است. ۱۶ مسابقه با برتری تیم کشورمان تمام شده و ۱۱ بازی با تساوی به پایان رسیده است. دو تقابل آخر دو تیم پس از دو تساوی در انتخابی آخرین جام جهانی برگزار شده بوده و ایران با نتایج ۵ بر صفر و ۳ بر صفر برنده شده است. با این حال شرایط بازی رسمی متفاوت بوده و عقاب‌های قاسیون در این بازی‌ها حریف آسانی ظاهر نشدند. این بار نیز اگر با تصور برتری آسان بازی کنیم عبور از سوریه دشوار می‌شود و حریف از این غفلت بهره می‌برد.


غایبان ایران و سوریه


سردار آزمون در این بازی محروم است تا شاخص‌ترین غایب در میان یوزهای ایرانی باشد. احسان حاج‌صفی و مرتضی پورعلی گنجی هم با مصدومیت مواجه شدند و از حضور در این دیدار و بازی بعدی با عراق محروم هستند. سرمربی تیم ملی نتوانست آنها را به این اردو دعوت کند. در تیم سوریه چهار بازیکن به دلیل مصدومیت غایب هستند که مهم‌ترین آنها عمر السومه مهاجم زهردار این تیم است. عمرو میدانی، خالد المبیض و شادی الحمودی سه غایب دیگر سوری‌ها هستند و سرمربی این تیم ناچار به استفاده از نفرات جایگزین شده است.




بیشتر بخوانید:





ابتلای سه عضو کادر فنی تیم ملی ایران به ویروس کرونا و غیبت آنها در تمرینات تیم به همراه اضافه شدن کریم باقری و مهرداد خانبان مربی و آنالیزور تیم ملی در فاصله ۴۸ ساعت تا برگزاری بازی باعث شد تا تمرینات زیر نظر ماریو توت برگزار شود و ابراهیم میرزاپور نیز به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌ها جای زگانیر انجام وظیفه کند. از سوی دیگر تیم ملی بدون انجام بازی تدارکاتی به مصاف سوریه می‌رود و این در حالی است که حریف عربی در دیداری که پشت درهای بسته برگزار شد به مصاف الجزایر رفته است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، با توجه به اینکه سوریه تیمی آماده‌تر از هنگ‌کنگ است فقدان بازی تدارکاتی همانند دور برگشت مرحله قبلی انتخابی جام جهانی، می‌تواند در این بازی دردسرساز شود. با این وجود، آمادگی بیشتر تیم ایران و درخشش لژیونرها امیدواری زیادی را نزد هواداران ایجاد کرده تا سه امتیاز مسابقه نصیب یوزهای ایرانی شود.


انتهای پیام/۴۰۴۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته